Scribe, ut possis cum voles dicere: dices cum velle debebis (Pl. Ep. 6.29)

Monday, May 29, 2006

Ágætis byrjun

The show was pretty good.

אפשר לגלגל למטה להסבר בעברית ומילים.

סליחה על איכות הווידאו.

The good: A lot of people came. Mostly Miron's friends, and a few of mine. The crowd didn't boo us off stage (actually it wasn't really a stage, we just stood on the floor and moved some tables away.) It was longer than we planned - well over an hour. We didn't kill each other. We managed to play most of the songs from the beginning to the end, even though we rehearsed for only four days and Ofer the drummer forgot his beats notebook. Miron remembered most of the lyrics. The barkeeper payed us.

The bad: The lighting was virtually non-existent, hence the terrible video quality. Miron was pissed off at me for "playing jazz". Actually i never played jazz before, but somehow i became jazzy during a couple of songs (but not this one). The sound wasn't perfect, my piano was too loud, bass wasn't amplified well, and Ofer kept complaining (rightly) about the lack of monitors, without which we could hardly hear ourselves.

But all in all, it was a pretty good start.

Ágætis byrjun means "a pretty good start" in Icelandic; it's also the name of a wonderful album by Sigur Rós.

ההופעה הייתה לא רעה.

הטוב: באו הרבה אנשים. בעיקר חברים של מירון, וגם קצת שלי. הם לא שרקו בוז ולא העיפו אותנו מהבמה (בעצם זו לא הייתה ממש במה, סתם הזזנו כמה שולחנות ועמדנו על הריצפה.) זה היה ארוך משתיכננו - הרבה יותר משעה. לא רצחנו אחד השני. ניגנו את רוב השירים מהתחלה עד הסוף, למרות שעשינו רק ארבעה ימים של חזרות ועופר המתופף שכח את מחברת המקצבים שלו. מירון זכר את רוב המילים. בעל הבית שילם לנו.

הרע: התאורה לא הייתה כל כך קיימת, מה שמסביר את את איכות הווידאו המזעזעת. מירון התעצבן עליי על כך ש"ניגנתי ג'אז". האמת היא שאף פעם בחיים לא ניגנתי ממש ג'אז כי חשבתי שאין לי מספיק כישרון לזה, אבל איכשהו בהופעה זה פשוט החליק לי באיזה שניים שלושה שירים (לא זה שרואים פה). הסאונד היה רחוק מאד משלמות, הפסנתר שלי היה חזק מדי, הבס לא היה מוגבר טוב ועופר התלונן, ובצדק, על המחסור במוניטורים, שבלעדיהם בקושי שמענו את עצמנו.

אבל בסך הכל התחלה נחמדה.

Ágætis byrjun זה "התחלה נחמדה" בשפה האיסלנדית; זה גם שם של אלבום נפלא של להקת סיגור רוס.

לבקשת הגולשים - תמליל:

...ככה הגעתי להודו, וחודש - כלום. מה זה המקום הזה. מה ההתלהבות? ואז אני יושב שם בוורקלה, מסתכל ככה על הצוק הזה עם הים, מסתכל על העמוד שמרכיב את הגדר, אני אומר למה? למה הייתם צריכים להשתמש בעמוד גרניט 10 על 10? שעה אתם חוצבים אותו. לכו תתפסו בזנ"ט כמו שפעם היו עושים בצבא ... ואז יצא

עמוד גרניט

עמוד גרניט - המון עבודה,
ישר מהטבע הדרך קלה,
תיל מתוח כמו מסגרת תמונה,
צילום העיט על רקע הים,

האגו נפגע באיזו צורה,
אף רופא לא תיאר את חומרת הפגיעה,
קשה או קל, אולי בינוני,
שנים ידברו, תביני אותי,

זה קצת גדול עליי,
כשלא מנוסים,
ואין עננים, שמיים בהירים,
אלפי פליטים נוהרים לחופים,
זה חוף מקלט, ניצולי חבלים,

לאט לאט נכנס,
לאט זה מחלחל,
גל של ים ברעש מתנפץ,
אגוז של קוקוס נופל,
משהו נכנס בי אך גם משהו חסר,
אוכל את זה לאט, נזהר
לא להחנק.

No comments: